Od 1975. godine, američki fotograf Nikolas Nikson započeo je jedinstven fotografski projekat portretisanja svoje supruge Bebe i njenih triju sestara – Heder, Mimi i Lori Braun
. Svake godine, bez izuzetka, Nikson bi snimio zajedničku crno-bijelu fotografiju sestara, uvijek ih postavljajući u istom redoslijedu: Heder, Mimi, Bebe i Lori. Ova serija portreta, poznata kao “Sestre Braun”, postala je duboko dirljiv prikaz porodičnih veza, prolaznosti vremena i procesa starenja.
Prva fotografija u seriji nastala je 1975. godine, kada su sestre imale između 15 i 25 godina. Od tada, svake godine su se okupljale pred Niksonovim objektivom, bilježeći suptilne, ali značajne promjene u njihovom izgledu, izrazu lica i međusobnoj dinamici.
Ova kontinuirana praksa rezultirala je serijom koja ne samo da dokumentuje fizičke promjene, već i odražava emocionalne i psihološke aspekte njihovih života tokom decenija.
Serija “Sestre Braun” stekla je međunarodno priznanje i izložena je u brojnim uglednim institucijama, uključujući Muzej moderne umjetnosti (MoMA) u Njujorku, Moderni umjetnički muzej u Fort Vortu i Nacionalnu galeriju umjetnosti
.Kritičari hvale Niksonovu sposobnost da kroz jednostavan koncept prikaže univerzalne teme poput porodice, prolaznosti i ljudske povezanosti.
Osim što je umjetnički značajna, ova serija pruža i sociološki uvid u evoluciju ženskog identiteta, mode i društvenih normi tokom više od četiri decenije.
Gledajući fotografije u nizu, posmatrači mogu uočiti ne samo fizičke promjene, već i suptilne naznake životnih iskustava, izazova i radosti koje su sestre dijelile.
Niksonova posvećenost projektu i intimnost koju je uspio zabilježiti kroz objektiv čine “Sestre Braun” jednim od najznačajnijih fotografskih projekata koji istražuju teme vremena, porodice i međuljudskih odnosa. (fraenkelgallery)








